Pokreće Blogger.

Knjige koje su aktuelne: Milenijum trilogija, Muškarci koji mrze žene

>> četvrtak, 14. travnja 2011.

Prethodnih godinama sam često kupovala i čitala nova izdanja i aktuelne knjige, pa sam se u jednom momentu umorila od poplave romana o princezama, carevima, haremima i svim istočnim carstvima, kao i onih teorija zavjere Dan Brown-a i opusa aktuelnih pisaca.

Iz tog razloga sam prošle godine okrenula se nekim drugim žanrovima,  i tako sam propustila pročitati mnogo onih naslova koji su se nalazili na listama bestselera, pa vam stoga i nisam baš korisna za kupovinu aktuelnih knjiga.



Milenium trilogiju sam bar počela čitati, tačnije, pročitala sam prvu knjigu, Muškarci koji mrze žene, počela drugu i tu negdje mi je bilo dosta za sad. Ipak, iako to nije tip knjige koji me oduševljava, bilo bi licemjerno od mene da kažem da je loša za svaku knjigu koja me zarobi tako da u tri dana pročitam nekih 500 stranica.

''Muškarci koji mrze žene'' je roman koji počinje kao priča o razotkrivanju privrednog kriminala, da bi jako rbzo prešla o traženju unuke bogatog industrijalca koja je nestala prije mnogo godina, odnosno načina nejnog nestanka ili njenog ubice. Time započinje razotkrivanje mračne porodične tajne, uz paradu likova koji su članovi porodice ili su bili uključeni u tu porodičnu priču.
Taj zadatak je nekim slučajnim okolnostima dobio novinar Mikael Blomkvist, koji je u knjizi predstavljen kao najpoželjniji neženja kojem nijedan ženski lik ne može odoljeti, bilo da ima 20 ili 50 godina (nešto kao James Bond, samo inteligentnija verzija), a on još slučajnije angažuje Lisbeth Salander (24), mršavu i samodestruktivnu hakericu fotografske memorije, traumatične prošlosti i nadprirodne inteligencije. I tako oni odu u neko Švedsko selo, u sred ničega i daleko od svega da rješavaju tu misteriju i bave se porodicom u kojoj svi sumnjivi i na svoju ruku.


Sam naslov knjige se kroz knjigu prati sa statističkim podacima o broju zlostavljanih žena, sa pričama o traumama same Lisbeth, a naravno sve to vodi do uzroka tog nestanka.

Pisati kritiku i tražiti umjetničku vrijednost u knjigama koje su, kao trileri i krimići, prije svega zabavnog karaktera, ja stvarno ne vidim potrebu ni smisao, tako da od ove knjige nemojte očekivati neku duhovnu nadogradnju  i onda nećete biti ni razočarani :)

Čitanje  vam sigurno neće biti dosadno, pa ako tražite štivo koje će vas zabaviti i odmoriti, tada vam preporučujem ovu knjigu, a vjerujem da će sajam knjige biti preplavljen istom.

1 komentari:

Vedrana 15. travnja 2011. u 14:11  

Ja sam ovaj set knjiga pročitala ako se dobro sjećam prošle ili predprošle godine...jer u izboru silnih, princeza, sultana i tako tih knjiga koje ja ne mogu da pogledam a kamoli da pročitam...mislim da su u rangu kvaliteta sa današnjim turskim serijama...ali nadam se da je i to prolazno...ali suvišno je i komentarisati..a možda ja nisam ni kompetentna za to...elem pored svih tih laganijih štiva, kako ih ja zovem za odmaranje moždanih vijuga, moj izbor je pao baš na Milenijum trilogiju, meni je tad bila osvježenje, drugačiji stil pisanja..i što je najbitnije čitljiv (slažem se s tobom da čitajući sve tri knjige nema nikakve duhovne nadogradne...al da je zanimljiva jeste!!!!Moja preporuka u svakom slučaju!!!

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About This Blog

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP